تولید محتوای با کیفیت نیازمند استفاده از ابزار های مناسب و با کیفیت است. در صورتی که از ابزار بی‌کیفیت استفاده کنید. هم وقت و انرژی خود را هدر داده اید. هم وقت و حوصله دیگران را. برای مثال فرض کنید یک معلم چند ساعت از وقت خود را برای تولید یک فیلم آموزشی صرف کند و  اما از یک میکروفن یا هندزفری بی‌کیفیت برای ضبط صدای خود استفاده کند. در این صورت صدای فیلم بی‌کیفیت و آزار دهنده خواهد بود و احتمالا دانش‌آموزان اندکی فیلم را تا انتها تماشا کنند. و یا از کیفیت صدا بسیار شکایت کنند. همین موضوع به مرور باعث دلسردی و عدم استقبال دانش‌آموزان و در نهایت پشیمانی خود معلم می‌شود. چرا که با وجود صرف وقت و انرژی نتیجه و خروجی مطلوب را نگرفته است. در ادامه به  معرفی‌حداقل ابزار ها لازم برای تولید محتوای دیجیتال می‌پردازیم

ملزومات تولید محتوای دیجیتال

برای تولید محتوای آسان و بدون درد سر نیاز به یک دستگاه قدرت مند و همه کاره دارید. کمترین دستگاه مورد نیاز یک موبایل هوشمند است تا به کمک آن علاوه گرفتن عکس، فیلم و صدا، تک تک این موارد را ویرایش و ادیت کنید. در صورت استفاده از تبلت و یا لپتاپ سرعت عمل شما افزایش می‌یابد و کیفیت محتوای شما بیشتر می‌شود.

کامپیتر/ لپ‌تاپ / تبلت / موبایل

در صورتی که دستگاه اصلی شما برای ضبط صدا و یا گرفتن فیلم و عکس قدرت کافی و کیفیت لازم را نداشته باشد باید یک ابزار جانبی برای انجام این کار ها خریداری کنید. میکروفن، دوربین فیلم برداری، دوربین عکاسی، برد و قلم نوری ابزار های کمکی اند که محتوای شما را باکیفیت تر کرده. این ابزار های کمکی می‌توانند معمولی و ارزان قیمت باشند و یا بسیار حرفه ای و گران قیمت. در تصویر زیر برای هر کدام یک مورد پیشنهاد داده شده است. که با کمترین هزینه نیاز خود را برطرف کیند. 

دوربین / میکروفن /برد و قلم نوری

در صورتی که بخواهید خودتان جلوی دوربین بیایید ویا محتوای خود را اندکی حرفه ای تر تولید کنید حتما به موارد زیر نیاز پیدا خواهید کرد.

پرده سبز/ نورافکن/ سه پایه

مطالب مرتبط


 فرایند های تواید محتوا