عنوان
کاربرد مدل های سه بعدی در آموزش های فنی با
طراحی و ساخت کتابخانه مدل های سه بعدی ( VR & AR ) در بستر اینترنت
چکیده
این کتابخانه سه بعدی شامل بخشی از تجهیزات کارگاههای مکانیک خودرو و تاسیسات گاز است در بستر اینترنت ایجاد شده. به طوری که هنر آموزان و هنرجویان بتوانند مدل ها را هر زمان و هر مکان دانلود و با استفاده از گوشی هوشمند خود باز کرده و استفاده کنند.
فهرست مطالب
مقدمه.........................................................................................................................7
فصل اول: شناخت نیاز و تعریف مسئله..............................................................................8
1-1-شناخت حدود بحرانی مسئله....................................................................................9
2-1-زمینه سازی برای خلاقیت.........................................................................................9
4-1-تکمیل الزامات و دسته بندی آنها تعیین اولویت ها..........................................................10
5-1-درخت نیاز ها.........................................................................................................11
فصل دوم: انتخاب نرم افزار ها و فرمت طراحی....................................................................12
1-2- نرم افزار های موجود برای طراحی مدل های سه بعدی در کامپیوتر:................................13
2-2- نرمافزار های موجود برای نمایش فایل سه بعدی در موبایل:...........................................13
3-2- نرم افزارهای مناسب برای نمایش فایل های سه بعدی در موبایل:.................................14
4-2-بررسی فرمت های موجود: ....................................................................................15
5-2-انتخاب فرمت مناسب: ...........................................................................................15
فصل سوم: طراحی مدل ها و ساخت کتابخانه..................................................................16
1-3- طراحی مدل های مورد نیاز:....................................................................................17
2-3- طراحی و ساخت کتاب خانه:.................................................................................20
فصل چهارم: روش های استفاده و نمایش......................................................................21
1-4- نمایش ساده:....................................................................................................22
2-4- نمایش به صورت واقعیت مجازی(VR):.....................................................................22
3-۴- نمایش به صورت واقعیت افزوده(AR):......................................................................23