پس از تولید محتوا شما یک فایل دارید که محتوای شما را دربرمیگیرد. در صورتی که این فایل به روش درست و در محل مناسب ذخیره نشود. احتمال اسیب دیدن و یا پاک شدن آن وجود دارد.

قدم بعدی مدیریت فایل های تولیدی است. اگر تعداد فایل های شما زیاد بشود دراین صورت طبقه بندی و دسته بندی آنها بسیار ضروری است. فرض کنید شما مدت ها پیش در رابطه با یک موضوع یک فیلم آموزشی تولید کرده اید. و دوباره به این فیلم احتیاج پیدا کرده اید. اگر فایل های شما به هم ریخته باشد ممکن است نتوایند فایل مورد نظر را پیدا کنید.  بد تر از این ممکن است اصلا یادتان نباشد قبلا چنین فایلی تولید کرده اید. پس باید فایل های خود را به گونه ای نام گذاری، مرتب و دسته بندی کنید که علاوه بر دست‌رسی آسان قابل جست و جو نیز باشند.

برای اینکه زحمت شما به ثمر بنشیند باید محتوای شما به دست مصرف کننده برسد. برای این کار نیاز به انتقال و جابه‌جایی فایل خواهید داشت. در صورتی که از ابزار مناسب برای انتقال و جابه‌جایی فایل استفاده نکنید احتمال به سرقت رفتن و یا اسیب دیدن فایل شما وجود دارد. پس هنگام انتقال و اشتراک گذاری فایل های خود باید از نرم‌افزار های ایمن و باکیفیت استفاده کنید.

در صورتی که قصد دارید محتوای خود به صورت عمومی و رایگان انتشار دهید و یا با فروش آن کسب درآمد کنید. لازم است قدم آخر را محکم تر و با احتیاط بردارید. قبل از انتشار فایل خود با سایت ها و روش های انتشار محتوا و نحوه فروش و بازاریابی آشنا شوید. و از ایمن بودن بستر و محل انتشار مطمئن باشید.

فرایند های تولید محتوا

مطالب مرتبط


انواع فایل و تنوع فرمت های تولید محتوا